Listopad
19, 2015

Rodzaje reklam – kontynuacja

W przedsiębiorstwach handlu detalicznego najbardziej rozpowszechnioną i nadzwyczaj istotną jest reklama sklepowa, kierowana do konsumentów poprzez elewację sklepu, okna wystawowe i witryny oraz wnętrze sklepowe. Elewacja sklepu, stanowiąca jego frontalną część od ulicy, swym rozwiązaniem architektonicznym, kolorem, oświetleniem przyciąga uwagę przechodniów, a napisy łącznie z szyldem sklepowym informujące o sprzedawanej branży towarowej mogą zachęcać do kupowania. Wnętrze sklepu odpowiednio urządzone oraz właściwie eksponowany towar w atrakcyjnym opakowaniu, umieszczony na półkach, gondolach i w gablotach, pełni istotną funkcję reklamową. Odpowiednio dobrany i szykowny ubiór personelu sklepowego, należyte oświetlenie i inne elementy reklamowe w sklepie stwarzają stosowną atmosferę zachęcającą do zakupu.

Najbardziej masową i skuteczną reklamą sklepu detalicznego jest okno wystawowe, które stanowi niejako wizytówkę sklepu. Dobrze urządzone okno wystawowe prezentuje towar w najkorzystniejszym układzie, informuje o jego cenach, o nowościach lub innych zaletach. Sugestywne okno wystawowe wywołuje silne wrażenie wzrokowe, zatrzymuje i przyciąga uwagę, a odzwierciedlając profil oferowanych towarów, zachęca do wejścia do sklepu i ich kupna. Jedną z najbardziej istotnych zalet okna wystawowego jest to, że pełni ono funkcję reklamy zarówno w czasie pracy sklepu, jak i w okresie kiedy sklep jest zamknięty, w dni świąteczne i w nocy. Oprócz ekspozycji i reklamy towarów okno wystawowe może służyć także dekoracji okolicznościowej, np. w okresie wielkanocnym lub bożonarodzeniowym, w dniu św. Mikołaja, w okresie noworocznym oraz świąt narodowych.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>